Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να θεραπεύσεις το κρυολόγημα

Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να θεραπεύσεις το κρυολόγημα

Να πας σέρνοντας στη δουλειά και να κολλήσεις τους συναδέλφους σου ή να τηλεφωνήσεις και να δηλώσεις ασθενής παρότι το αφεντικό σου σε χρειάζεται αυτή τη δύσκολη βδομάδα; Δες ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να θεραπεύσεις το κρυολόγημα.

wefit

Αν ξύπνησες με πόνο στο λαιμό, φτάρνισμα, καταρροή και βήχα ίσως πρόκειται για απλό κρυολόγημα, που είναι πιο μεταδοτικό τις δύο πρώτες μέρες αφότου αρχίσουν τα συμπτώματα. Η έναρξη είναι πιο μεταδοτική επειδή έχει υψηλό ιϊκό φορτίο αλλά μπορεί κάποιος να μεταδώσει την ασθένεια σε διάστημα αρκετών ημερών ή ακόμα και μιας βδομάδας. Το κρυολόγημα δεν συνοδεύεται πάντα από πυρετό, αλλά κάποιοι άνθρωποι μπορεί να παρουσιάσουν ελαφρύ πυρετό στην αρχή. Ακόμα κι αν ο πυρετός σε κάνει να νιώθεις απαίσια, στην πραγματικότητα είναι φίλος σου, επειδή είναι η προσπάθεια του οργανισμού σου να ξεφορτωθεί αυτό που σε ταλαιπωρεί. Ποιος είναι ο πραγματικός πυρετός; Πολλοί αναφέρουν ότι έχουν πυρετό αν το θερμόμετρο δείξει πάνω από 37 και 2. Αυτό δεν είναι πυρετός. Τυπικά, ο πυρετός ξεκινά στους 38 βαθμούς.

Αν έχεις ήπιο βήχα και φτάρνισμα, χωρίς πυρετό –και πιστεύεις ότι πρέπει να πας στη δουλειά- πάρε τα μέτρα σου για να μειώσεις τις πιθανότητες μετάδοσης. Φρόντισε να καλύπτεις το στόμα σου όταν φτερνίζεσαι ή βήχεις. Πλένε τα χέρια σου συχνά ή χρησιμοποίησε αντισηπτικά τζελ με βάση το οινόπνευμα.

Σε σύγκριση με το κρυολόγημα, τα συμπτώματα της γρίπης είναι πιο έντονα και συνήθως εμφανίζονται ξαφνικά. Επίσης, η γρίπη διεισδύει βαθύτερα στην αναπνευστική οδό. Συχνά, η γρίπη προειδοποιεί με ρίγη. Ο πυρετός είναι επίσης σύνηθες σύμπτωμα τις πρώτες μέρες, ενώ μπορεί να φτάσεις τους 38 και 8 με 39 βαθμούς. Άλλα συμπτώματα γρίπης είναι: μυϊκοί πόνοι, πονοκέφαλος, καταρροή, πονόλαιμος, βήχας, αδυναμία και κόπωση.

Πως να θεραπεύσεις ένα κρυολόγημα

Ξεκουράσου, φάε κοτόσουπα και... πάρε τηλέφωνο τη μαμά για να σε φροντίσει.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιου του Ουισκόνσιν, οι άνθρωποι που δέχονταν τη φροντίδα άλλων ξεπερνούσαν το κρυολόγημα μία μέρα νωρίτερα από τους υπόλοιπους. «Η τρυφερότητα μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική στη θεραπεία ασθενειών από τον ψευδάργυρο ή ακόμα και τα αντιβιοτικά», λέει ο υπεύθυνος της μελέτης Ντέιβιντ Ρακέλ, MD. «Ίσως συμβαίνει επειδή βοηθά στην ανακούφιση από το στρες και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού». Άσε κάτω λοιπόν το φάρμακο – και πιάσε το τηλέφωνο!

Μην «κρατάς» το φτέρνισμα!

Το φτέρνισμα είναι ένας τρόπος που έχει ο οργανισμός για να διώχνει τα αλλεργιογόνα ή μια μόλυνση. Αν, λοιπόν, το «πνίγεις», μπορεί να επιβραδύνεις τη διαδικασία ίασης. Σε σπάνιες περιπτώσεις, η πίεση από το φτέρνισμα μπορεί ακόμα και να προκαλέσει βλάβη στο τύμπανο. Την επόμενη φορά που θα νιώσεις γαργάλημα στη μύτη σου, αφέσου ελεύθερος. Απλώς φρόντισε να καλύψεις το πρόσωπό σου με ένα χαρτομάντιλο ή με τον αγκώνα σου για να μην εξαπλωθούν τα μικρόβια.

Ενυδατώσου

Οι μεμβράνες στη μύτη και το λαιμό παγιδεύουν ιούς, που εμφανίζονται με τη μορφή βλεννωδών εκκρίσεων. Πίνε πολλά υγρά και κάνε γαργάρες για να διατηρείς σε καλή κατάσταση τις μεμβράνες. 

Πάρε βιταμίνες

Μπορεί η βιταμίνη C να μην καταπολεμά τα κρυολογήματα, αλλά αρκετοί ειδικοί συστήνουν τη λήψη της, ώστε να διατηρείσαι υγιής. Η βιταμίνη D και το σελήνιο μπορεί να σε προστατεύσουν επίσης από τη γρίπη, Μεγάλη ποσότητα σεληνίου περιέχουν τα βραζιλιάνικα φιστίκια και το μοσχάρι.