7 τύποι καρκίνων που η άσκηση μπορεί να προλάβει

Καρκίνος. Και μόνον ως λέξη είναι σοκαριστική. Κι όμως εκτιμάται ότι περίπου οι μισοί θάνατοι από καρκίνο μπορούν να αποφευχθούν με την άσκηση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής σύμφωνα με την Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία. Ένα από τα πιο ισχυρά όπλα για την καταπολέμησή του είναι η άσκηση. Ενώ τα οφέλη της τακτικής γυμναστικής περιλαμβάνουν τη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους, τα φυσιολογικά επίπεδα της της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλη και την καλή ψυχική υγεία η άσκηση μπορεί επίσης να αποκρούσει την εμφάνιση ορισμένων τύπου καρκίνου. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η φυσική δραστηριότητα συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου, ιδιαίτερα του μαστού και του παχέος εντέρου. Δεν είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσεις ένα πρόγραμμα γυμναστικής. Δεν έχει σημασία σε ποια ηλικία ξεκινάς να γυμνάζεσαι, το γεγονός είναι ότι θα ωφεληθείς. Με αφορμή τον Οκτώβριο που είναι ο παγκόσμιος μήνας πρόληψης για τον καρκίνο του μαστού αυτοί είναι οι επτά τύποι καρκίνων που η επιστημονική έρευνα έχει αποδείξει ότι η άσκηση μπορεί να αναχαιτίσει.

wefit

1 Με 20 λεπτά, 5 φορές την εβδομάδα προλαμβάνεις τον καρκίνο του μαστού

Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο στη χώρα μας, εντοπίζονται περίπου 4.500 νέα περιστατικά. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Breast Cancer Research οι γυναίκες που είχαν οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του μαστού, μείωσαν τον κίνδυνο κατά ένα τέταρτο, κάνοντας 20 λεπτά μέτριας ή έντονης σωματικής δραστηριότητας τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Ακόμη και όσες έκαναν μέχρι τώρα καθιστική ζωή μπορούν να αποκομίσουν άμεσα οφέλη: μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που ξεκίνησαν να συμμετέχουν σε μια μέτριας έντασης άσκηση παρουσίασαν κάποιες αλλαγές σε ορμόνες και πρωτεΐνες που σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Clinical Oncology.

2 Με 150 λεπτά άσκηση την εβδομάδα προλαμβάνεις τον καρκίνο του ενδομητρίου

Οι γυναίκες που ασκούνται επί 150 λεπτά την εβδομάδα ή περισσότερο είχαν 34% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του ενδομητρίου σε σχέση με εκείνες που δεν ασκούνταν ανέφεραν ερευνητές από το Yale School of Public Health. Οι ερευνητές επίσης διαπίστωσαν ότι όσες γυναίκες είχαν δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) κάτω του 25 είχαν 73% μειωμένο κίνδυνο, σε σύγκριση με γυναίκες που δεν γυμνάζονταν και ο ΔΜΣ τους ήταν πάνω από 25. Τα άτομα με ΔΜΣ πάνω από 25 θεωρούνται υπέρβαροι.

3 Με 30 λεπτά άσκηση την ημέρα προλαμβάνεις τον καρκίνος του παχέος εντέρου

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal όσα άτομα ακολούθησαν υγιεινές συνήθειες συμπεριλαμβανομένης και της άσκησης για περισσότερο από 30 λεπτά την ημέρα, μείωσαν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 45%.

4 Με 40 λεπτά καθημερινής άσκησης προλαμβάνεις τον καρκίνος του προστάτη

Ο καρκίνος του προστάτη είναι η δεύτερη πιο κοινή αιτία καρκίνου στους άντρες. Ορισμένες μελέτες δείχνουν μια σχέση μεταξύ της φυσικής δραστηριότητας με τον μειωμένο κίνδυνο επιθετικού καρκίνου του προστάτη. Οι άνδρες που ασκούνταν τακτικά παρουσίασαν χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης προχωρημένου καρκίνου του προστάτη σε σύγκριση με εκείνους που δεν γυμνάζονται, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτησε στο International Journal of Cancer. Και μια κινεζική μελέτη έδειξε ότι η μέτρια σε ένταση άσκηση μπορεί να σε προστατεύσει από τον καρκίνο του προστάτη.

5 Με 30 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης προλαμβάνεις τον καρκίνο του πνεύμονα

Η άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου των πνευμόνων για όσους είναι ή ήταν καπνιστές. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Μινεσότα βρήκαν ότι οι γυναίκες που ασκούνταν έντονα ήταν λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καρκίνο του πνεύμονα σε σύγκριση με όσους ασκούνταν λίγο έως καθόλου. Επιπλέον, άνδρες και γυναίκες που ασκούνταν μέτρια ή και έντονα εμφάνισαν μείωση του καρκίνου του πνεύμονα, ιδίως εκείνοι που είχαν και χαμηλό ή μεσαίο δείκτη μάζας σώματος σύμφωνα με μελέτη στο American Journal of Epidemiology.

6 Με 30 λεπτά έντονης άσκησης 4 φορές την εβδομάδα προλαμβάνεις τον καρκίνο των ωοθηκών

Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που δείχνουν συσχέτιση μεταξύ της άσκησης και μειωμένο κίνδυνο καρκίνου των ωοθηκών. Οι γυναίκες που συμμετέχουν σε δραστηριότητες υψηλής έντασης είχαν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διηθητικού καρκίνου των ωοθηκών σε σύγκριση με γυναίκες που δεν έκαναν καμία σωματική άσκηση.

7 Με έντονη άσκηση 3 φορές την εβδομάδα προλαμβάνεις τον καρκίνος του στομάχου

Οι άνθρωποι που ανέφεραν ότι η φυσική τους δραστηριότητα ήταν σε ένα μέτριο επίπεδο είχαν 50% μείωση του κινδύνου του καρκίνου του στομάχου, σύμφωνα με μελέτη. Επίσης, όσοι έκαναν έντονη σωματική δραστηριότητα καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής τους είχαν επίσης μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του στομάχου σύμφωνα με δημοσιευμένη μελέτη στο European Journal of Cancer. Τέλος, Αμερικανοί ερευνητές βρήκαν κατ’ εκτίμηση ότι όσοι ασκούνται έντονα περισσότερο από τρεις φορές την εβδομάδα έχουν από 20 έως 40% μείωση του κινδύνου σε σύγκριση με εκείνους που ασκούνται λιγότερο από μια φορά το μήνα.