1 διατροφικό πρόγραμμα επιβίωσης από τις ιώσεις + 4 τροφές που πρέπει να αποφύγεις

1 διατροφικό πρόγραμμα επιβίωσης από τις ιώσεις + 4 τροφές που πρέπει να αποφύγεις

Οι γύρω σου πέφτουν ο ένας μετά τον άλλον στο κρεβάτι, κυκλοφορούν με κόκκινη μύτη και σε κοιτούν με μάτια υγρά (και όχι από συγκίνηση); Πάρε τα μέτρα σου: πλένε τα χέρια σου συχνά, ασκήσου τακτικά, κατανάλωνε φρούτα και λαχανικά και κοιμήσου. Αν παρ’ όλο αυτά τα βακτήρια ήρθαν και στη δική σου πόρτα, αυτό το διατροφικό πρόγραμμα επιβίωσης από τις ιώσεις θα σε βοηθήσει να μειώσεις τα συμπτώματα της ίωσης και να γίνεις περδίκι γρήγορα. Επιπλέον διάβασε και ποιες είναι οι 4 τροφές που πρέπει να αποφύγεις όταν είσαι άρρωστος. Για δες: 7 κανόνες για να μην κολλήσεις ίωση στη δουλειά

wefit

Γιατί όταν είσαι άρρωστος πρέπει να τρως;

Όταν είμαστε άρρωστοι το σώμα χρειάζεται περισσότερες θερμίδες για να λειτουργήσει κανονικά. Στην πραγματικότητα, για κάθε βαθμό θερμοκρασίας του σώματος που αυξάνεται, ο μεταβολικός σου ρυθμός διεγείρεται από 7%. Έτσι, ένα από τα χειρότερα πράγματα που κάνεις όταν έχεις πυρετό είναι το μην τρως, ενώ το σώμα σου χρειάζεται καύσιμα για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, είναι σημαντικό να τρως τακτικά επειδή οι λίγες θερμίδες περιορίζουν την ικανότητα του σώματος να συμβάλλει στην ανάρρωση. Μελέτες δείχνουν ότι η μείωση της πρόσληψης θερμίδων, όταν είσαι άρρωστος επιδεινώνει τα συμπτώματα και επιμηκύνει τη διάρκεια του κρυολογήματος. Διάβασε: Κρυολόγησες; Χρειάζεσαι πραγματικά αντιβίωση;

Διατροφικό πρόγραμμα επιβίωσης

Ένα άσχημο κρυολόγημα ή μία ίωση μπορεί να καταστρέψει την όρεξή σου, είναι σημαντικό να τρέφεσαι καλά και να παραμένεις ενυδατωμένος. Κατανάλωνε μικρότερες μερίδες φαγητού σε τακτά χρονικά διάστημα με τροφές που σε ενυδατώνουν, δίνουν στο σώμα σου επιπλέον ενέργεια και θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σου.

1 Για πρωινό: Ζεστό τσάι + βρώμη

Πίνοντας τσάι βοηθάς το σώμα σου να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις, χάρη σε κάποιες φυσικές ενώσεις που διαθέτει το τσάι και καταπολεμά τα βακτήρια. Επιπλέον, τα ζεστά υγρά μπορεί να καταπραΰνουν τον πονόλαιμο και να ανακουφίσουν από τη συμφόρηση στο ανώτερο αναπνευστικό, ενώ σε ενυδατώνουν. Προτίμησε πράσινο τσάι με λεμόνι και μέλι ή τσάι από τζίντζερ. Η βρώμη έχει μεγάλη θρεπτική αξία και προσφέρει τονωτική δράση.

2 Για σνακ: Εσπεριδοειδή

Ενώ η βιταμίνη C δεν μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του κοινού κρυολογήματος διάφορες μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της διάρκειας ή της σοβαρότητας του κρυολογήματος. Φρούτα όπως τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, το γκρέιπφρουτ, τα μανταρίνια περιέχουν φλαβονοειδή, τα οποία μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα και να επισπεύσουν την ανάρρωση.

3 Για μεσημεριανό: Κοτόσουπα

Δώσε τα εύσημα στη μαμά σου και πες της πόσο δίκιο είχε: η ζεστή κοτόσουπα μπορεί να βοηθήσει να μειώσει τα συμπτώματα του κρυολογήματος. Το κοτόπουλο περιέχει ένα αμινοξύ που ονομάζεται κυστεΐνη, το οποίο βοηθά στη ρευστοποίησης της βλέννας στους πνεύμονες και ο ζεστός ζωμός βοηθά στο να μείνουν ανοιχτές οι ρινικές δίοδοι, προλαμβάνει την αφυδάτωση και καταπολεμά τη φλεγμονή στο λαιμό. Αν βάλεις και μπόλικο λεμόνι παίρνεις και έξτρα βιταμίνη C ενώ επωφελείσαι και από τις αντιικές του ιδιότητες. Επιπλέον, κρεμμύδι και σκόρδο μέσα στη σούπα θα σε βοηθήσουν να αναρρώσεις ακόμη πιο γρήγορα λόγω των αντιικών ιδιοτήτων τους.

4 Για βραδινό: Πικάντικα τρόφιμα

Τα πικάντικα τρόφιμα μπορούν να κάνουν τη μύτη και τα μάτια σου να τρέχουν, αλλά είναι επίσης αποτελεσματικά φυσικά αποσυμφορητικά. Ρίξε μέσα στη σούπα σου καυτερές πιπεριές (μπούκοβο) ή φάε και λίγο wasabi (εάν σου αρέσει το σούσι): θα σε ανακουφίσουν και θα σε ξεβουλώσουν!

Σε ενδιαφέρει: Αρρώστησες; Αυτό είναι το κόλπο για να ξέρεις αν μπορείς να γυμναστείς

Τι να αποφεύγεις

1 Αλκοόλ: εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα και σε αφυδατώνει. Το ζεστό θερμό λικέρ της γιαγιάς σου ή κάποιο γιατροσόφι με ζεστό κρασί μπορεί να σε βοηθήσει στο μπούκωμα αλλά μην το παρακάνεις. 

2 Γαλακτοκομικά προϊόντα: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να αυξήσουν την παραγωγή βλέννας, και πίστεψέ μας, δεν το θες.

3 Φρουτοχυμό: Αν σου αρέσουν οι χυμοί στίψε έναν φρέσκο και μην καταναλώνεις έτοιμους φρουτοχυμούς, οι οποίοι περιέχουν πολλή ζάχαρη. Η ζάχαρη μειώνει την ικανότητα των λευκών αιμοσφαιρίων να καταπολεμήσουν τα βακτήρια και τους ιούς.

4 Τηγανητά

Μείνε μακριά από κακά λιπαρά όταν είσαι άρρωστος. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος (βάλε μέσα και αυτά από το fast food) αυξάνει την φλεγμονή και η φλεγμονή αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Και αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό = αργή ανάρρωση.

Φίλια Μητρομάρα