10 λάθη που κάνεις σε εξαντλητικά αθλήματα και αγώνες back to back!

10 λάθη που κάνεις σε εξαντλητικά αθλήματα και αγώνες back to back!

Γιατί ενώ έχεις όλα τα εχέγγυα δεν μπορείς να κάνεις 2 αγώνες ή εξαντλητικές δραστηριότητες με κοντινές ημερομηνίες μεταξύ τους; Δες το άρθρο που ακολουθεί και ανακάλυψε τα λάθη που σε κρατούν πίσω!

wefit

Δεν κάνεις σωστή αποθεραπεία!

Παίρνοντας μέρος σε έναν αγώνα και έχοντας κάνει την κατάλληλη προετοιμασία σημαίνει ότι είσαι σε καλό δρόμο. Αν δείς ότι τερματίζεις τον πρώτο αγώνα με ευκολία, κάνε αποθεραπεία και τρέξε χαλαρά για το υπόλοιπο διάστημα μέχρι τον επόμενο αγώνα. Τα χιλιόμετρα τα έχεις φορτώσει, κάνε υπομονή και μείνε υγιής! Η προπόνησή σου θα αποδώσει.

 

Μένεις στάσιμος στη στρατηγική

Έχοντας την γνώση της κατάστασής σου από τον πρώτο αγώνα, δες αν χρειάζοντα αλλαγές στην στρατηγική, τον ρυθμό ή ακόμα και τον εξοπλισμό! Μικροαλλαγές μπορούν να γίνουν και την ώρα του αγώνα, αλλά θα αφαιρέσουν από την αυτοσυγκέντρωσή σου.

Εξαντλείσαι ψυχικά

Όταν κάνεις κάτι κουραστικό θέλει καθαρό μυαλό. Αν δεν πρόκειται για ζήτημα υγείας ή κάτι εξίσου σημαντικό, οφείλεις να δυναμώσεις και να μην αφήνεις τίποτα να σε αγγίζει. Άλλο πράγμα η κούραση με καλή και άλλο με κακή ψυχολογία. Επίσης το άγχος είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα για να το έχεις τις ημερες του αγώνα.  

Τα βλέπεις με την ίδια βαρύτητα

Υπολόγισε στον πρώτο αγώνα να μετράνε οι χρόνοι και τα πάντα και τον δεύτερο, όπου μπορεί να μην έχει ολοκληρωθεί η αποθεραπεία, δες τον πολύ πιο χαλαρά, χάζεψε στην πόλη, ή τα μονοπάτια, μην κοιτάς ρολόι, φόρτωσε μουσική και enjoy the ride!

Δεν κάνεις Cross Training

Προπόνηση δεν είναι μόνο το τρέξιμο! Yoga, Pilates, πυγμαχία, κολύμπι, ποδήλατο, μπάσκετ, κυκλικές προπονήσεις... Δεν υπάρχει σωστό και λάθος, μόνο να ξέρεις ότι θα το διασκεδάσεις και ότι θα γυμνάσεις και άλλες πιο παραμελημένες μυικές ομάδες!

Γιατί να κάνεις προπόνηση στην ταχύτητα μετά από αγώνα;

Μείνε μακριά από intervals, fartlek και ταχύτητες, ενώ οι προπονήσεις που θέλεις να διατηρήσεις γρήγορο ρυθμό, φρόντισε να είναι για σύντομο χρονικό διάστημα. Οι τραυματισμοί κόπωσης είναι ύπουλοι και μπορεί να ξεκινήσουν σαν μια μικρή ενόχληση που δεν κοίταξες ποτέ.

Τι κάνεις ξύπνιος; Γιατί δεν κοιμάσαι;

Ο ύπνος και η ξάπλα είναι η καλύτερη αποθεραπεία, τόσο για τους κουρασμένους σου μύες, όσο και για το μυαλό! Bonus: Όσο πιο πολύ κοιμάσαι, τόσο πιο γρήγορα περνάει ο χρόνος για τον επόμενο αγώνα. Νόμος!

Δεν κάνεις ό,τι χρειαστεί

Μετά τον πρώτο αγώνα καλό είναι να επενδύσετε σε ένα καλό αθλητικό ή θεραπευτικό μασάζ για να χαλαρώσουν οι μύες σας. Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της αποθεραπείας, ενώ εναλλακτικά μπορείτε να κάνετε warm down με λίγο χαλαρό περπάτημα, χαλαρές διατάσεις και στο σπίτι να κάνετε αποθεραπεία με ένα roller αφρού, μπαλάκια του τέννις στον τοίχο ή τα ειδικά μπαλάκια σιάτσου για μασάζ που κοστίζουν μόνο 4 ευρώ το ένα.

Κάνεις αλλαγές χωρίς λόγο.

Η διατροφή που τερματίζεις δεν αλλάζει. Δεν μπορείς να τρέξεις ένα Legion με μια διατροφή και ξαφνικά να την αλλάξεις και να τρέξεις ημιμαραθώνιο με άλλη. Αν παρόλα αυτά έχεις δοκιμάσει κάτι στις προπονήσεις σου, δοκίμασέ το και στον αγώνα ο οποίος έρχεται.

Νομίζεις πως κάνεις πρωταθλητισμό και χάνεις την ουσία

Δεν ζεις από αυτά, δεν είναι η δουλειά σου ούτε το τρέξιμο, ούτε ανοίγεις μονοπάτια για τα προς το ζειν, ούτε περνάς στίβους μάχης! Αν το πάρεις χαλαρά με cool ψυχολογία, θα το χαρείς περισσότερο και θα σου είναι πιο ξεκούραστο, αν έχεις το άγχος της επίδοσης, θα δυσκολευτείς περισσότερο.