Συμβουλές του Ελιούντ Κιπτσόγκε για το τρέξιμο

Συμβουλές του Ελιούντ Κιπτσόγκε για το τρέξιμο

Ο Κενυάτης μαραθωνοδρόμος Ελιούντ Κιπτσόγκε δίνει τις δικές του συμβουλές για το τρέξιμο!

wefit

O Κενυάτης μαραθωνοδρόμος Ελιούντ Κιπτσόγκε είναι ένας από τους πιο πετυχημένους δρομείς του αθλήματος. Ο Κιπτσόγκε ξεκίνησε την καριέρα του από αγώνες 5000 μέτρων και σε ηλικία 18 χρονών έγινε για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής. Ακολούθησαν μετάλλια σε Ολυμπιακούς αγώνες, ενώ ο ίδιος υπήρξε 5 φορές φιναλίστ του παγκοσμίου πρωταθλήματος 5000 μέτρων. 

Το 2012, σε ηλικία 28 χρονών, άλλαξε πορεία και ξεκίνησε να διαγωνίζεται σε διεθνείς μαραθώνιους σε ανοιχτούς δρόμους. Την πρώτη του μεγάλη νίκη την πέτυχε το 2014 στο Μαραθώνιο του Σικάγο και στη συνέχεια κέρδιζε συνεχώς τους Μαραθώνιους του Λονδίνου και του Βερολίνου από το 2015 έως το 2018. Το 2016 κέρδισε τον Ολυμπιακό Μαραθώνιο με χρόνο 2:01:39 και παραμένει μέχρι σήμερα ο κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ μαραθωνίου. 

Πρόσφατα ο ίδιος ο Κιπτσόγκε έσπασε το φράγμα των 2 ωρών σε μαραθώνιο, στο INEOS Challenge της Βιέννης. Με χρόνο 1:59:41 κάλυψε τα 42 χιλιόμετρα του μαραθωνίου, όμως αυτή του η επίδοση δεν αποτελεί νέο παγκόσμιο ρεκόρ καθώς ο συγκεκριμένος αγώνας δε συγκαταλέγεται στους Μαραθωνίους της IAAF. 

Για τους λιγότερο μυημένους στο άθλημα, παρακάτω είναι κάποιες συμβουλές για το τρέξιμο, δια χειρός Ελιούντ Κιπτσόγκε:

  • Να κρατάτε ημερολόγιο προπονήσεων. Ο γνωστός δρομέας λέει ότι είναι πολύ βοηθητικό για να γνωρίζει κανείς την πρόοδο του.
  • Να μη σταματήσετε να τρέχετε, έστω και για χόμπι. Επειδή το τρέξιμο δεν είναι μόνο οι επαγγελματικοί αγώνες…
  • Να τρέχετε μαζί με άλλους. Η καλή παρέα πάντα βοηθάει!
  • Να προσπαθήσετε να κάνετε 2 προπονήσεις τη μέρα κάποιες φορές ώστε να ενεργοποιηθεί καλύτερα το σώμα σας.
  • Να τρέχετε σε λόφους με κλίση, για να ενισχύσετε την αντοχή σας. 
  • Να ξεκουράζεστε καλά γιατί το σώμα σας το χρειάζεται. Ο ίδιος πέφτει για ύπνο στις 9 μ.μ.

Το μισό κομμάτι μιας καλής φυσικής κατάστασης είναι η γυμναστική… το άλλο μισό είναι η διατροφή. Είναι γνωστό πως οι περισσότεροι μεγάλοι αθλητές ακολουθούν αυστηρό πρόγραμμα προπόνησης αλλά και συγκεκριμένη διατροφή. Από αθλητές του στίβου μέχρι παίκτες του αμερικάνικου φούτμπολ οι διατροφικές συνήθειες των πρωταθλητών είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και ενέργεια. Οι περισσότεροι αποφεύγουν εντελώς τροφές με ζάχαρη, ενώ τα λαχανικά, τα φρούτα και οι τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά είναι μέσα στο καθημερινό διαιτολόγιο τους. Σε αυτά προστίθεται φυσικά αρκετό νερό ημερησίως, ενώ αρκετοί από τους κορυφαίους αθλητές είναι πλέον vegetarian. 

Ένα κλασικό παράδειγμα είναι η Σερένα Γουίλιαμς, η οποία ακολουθεί αυστηρά χορτοφαγική διατροφή από το 2012, αλλά και πολλοί άλλοι αθλητές που έχουν απαρνηθεί το κρέας και παίρνουν την πρωτεΐνη τους από συμπληρώματα ή εναλλακτικές πηγές. Σε αυτό βέβαια που συμφωνούν όλοι, είναι ότι οι αυστηρές προπονήσεις και η διατροφή είναι και τα δύο εξίσου απαραίτητα, για να συνεχίσουν να καταρρίπτουν ρεκόρ.