Prenatal yoga: Που θα κάνεις αυτή την τέλεια άσκηση για την εγκυμοσύνη;

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για τον εαυτό σου και το μωρό σου: prenatal yoga!

wefit

Η γιόγκα στην εγκυμοσύνη ενδυναμώνει και σε προετοιμάζει για τον τοκετό, βοηθά το σώμα σου να διατηρεί μια καλή φυσική κατάσταση, ενισχύει την ηρεμία σωματικά και ψυχικά. Δες γιατί η prenatal yoga είναι τέλεια άσκηση για την εγκυμοσύνη και ποια είναι τα οφέλη της για σένα και για το μωρό σου και που μπορείς να την κάνεις:

1. Αναπτύσσει την αντοχή και τη δύναμη σου

Όσο το μωρό μεγαλώνει μέσα σου, τόση περισσότερη ενέργεια και δύναμη χρειάζεται το σώμα σου για να μπορέσει να κουβαλήσει το έξτρα βάρος. Η γιόγκα ενισχύει την πλάτη, τα χέρια και τους ώμους βοηθώντας να σηκώσεις τα οικογενειακά βάρη.

2. Ενισχύει την ισορροπία σώματος και πνεύματος

Η ισορροπία σωματικά είναι λίγο ασταθής όσο αναπτύσσεται το έμβρυο. Αλλά και η συναισθηματική ισορροπία μερικές φορές βάλλεται επειδή οφείλεται στην αυξημένη προγεστερόνη και τα οιστρογόνα. Όταν εξασκείσαι στη σωστή αναπνοή σε κάθε στάση γιόγκα αυτό βοηθά στη βελτίωση της ισορροπία, σωματικά και συναισθηματικά.

3. Σε ανακουφίζει από τον πόνο

Κυρίως ανακουφίζει από τον πόνο της μέσης, των γοφών, του στήθος, την πλάτη, τον αυχένα και τους ώμους. Καθώς το μωρό μεγαλώνει, η γιόγκα δίνει περισσότερο έμφαση σε συγκεκριμένες ομάδες μυών στο σώμα κι αυτό επειδή υπάρχει η τάση κατά την εγκυμοσύνη να κυρτώνει η πλάτη λόγω του αυξημένου μεγέθους της κοιλιάς, τα ισχία να δέχονται περισσότερη πίεση, το στήθος να μεγαλώνει κι έτσι η άνω πλάτη μαζί με τον αυχένα και τους ώμους να πονούν.

4. Ηρεμεί το νευρικό σου σύστημα

Μέσα από τη βαθιά αναπνοή, το νευρικό σύστημα δίνει τη σκυτάλη στο παρασυμπαθητικό σύστημα να λειτουργήσει, το οποίο είναι υπεύθυνο για χαλάρωση. Όταν το σώμα μας είναι σε αυτή την κατάσταση, η πέψη λειτουργεί σωστά, ο ύπνος είναι καλύτερος και το ανοσοποιητικό σύστημα δουλεύει άριστα.  Οι τεχνικές ελέγχου της αναπνοής και χαλάρωσης, μειώνουν την πίεση του αίματος, βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς και των αγγείων, αυξάνουν την ικανότητα των πνευμόνων, απελευθερώνουν την ένταση και την πίεση.

5. Σε προετοιμάζει για τον τοκετό

Στη διάρκεια ενός μαθήματος γιόγκα για εγκύους εξασκείσαι σε απόλυτα ασφαλείς τεχνικές γιόγκα μέσω της κίνησης, των διατάσεων και στάσεων, της αναπνοής, της χαλάρωσης, του οραματισμού και του διαλογισμού. Μαθαίνεις επίσης τεχνικές απελευθέρωσης από το άγχος, τον φόβο και τον πόνο κι αυτό σε βοηθά πολύ την ώρα του τοκετού αφού συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχραιμίας σου μέσα από τις αναπνοές που θα έχεις μάθει. Επιπλέον, θα νιώθεις τις ωδίνες του τοκετού πιο ήπιες και θα τις χειρίζεσαι καλύτερα. Μπορεί μάλιστα να μειώσει τις ώρες του τοκετού και, τελικά μπορεί να μην χρειαστείς να κάνεις επισκληρίδιο.

6. Ενισχύει τον δεσμό με το μωρό σου

Η γιόγκα σου επιτρέπει να επιβραδύνεις και να εστιάσεις την προσοχή σου σε ό,τι συμβαίνει μέσα σου. Μέσα από την εξάσκηση της αναπνοής και σε κάθε στάση αποκτάς επίγνωση του τι συμβαίνει στο εσωτερικό του σώματός σου.

7. Αυξάνει το κυκλοφορικό σου

Το κυκλοφορικό αυξάνεται με την άσκηση με αποτέλεσμα να μειώνονται οιδήματα, να ενισχύεται η ανοσία δημιουργώντας ένα υγιεινό περιβάλλον για το μωρό.

Που μπορείς να κάνεις γιόγκα για εγκύους:

www.athensyoga.gr

www.gisi.gr/aion

www.yogahouse.gr

www.zenme.gr

www.yogarmonia.com

anahatashuddhi.com

www.mandypersaki.gr

www.soma-yoga.com

ananeapilates.gr

www.treehousestudio.gr

Εάν θέλεις να κάνεις γιόγκα απευθύνσου σε ανθρώπους που εξειδικεύονται σε θέματα εγκυμοσύνης, δηλαδή πιστοποιημένους εκπαιδευτές γιόγκα που γνωρίζουν τις τεχνικές για την εγκυμοσύνη και έχουν εξειδικευτεί σε αυτό. Επίσης, πάρε πρώτα τη σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου σου.