Ναι ή Όχι στο fitness;

Ναι ή Όχι στο fitness;

Καθώς είμαστε σε ρυθμό δημοψηφισμάτων, για εμάς είναι δεδομένο το Ναι στο fitness, αλλά λέμε κάθετο Όχι για αυτές τις περιπτώσεις!

wefit

Δεν γουστάρεις ρε παιδί μου!

Πολλές φορές κάνουμε πράγματα ως αγγαρία, δεν χρειάζεται να προσθέσεις και το fitness. Μπορεί να είναι το κακό timing, μπορεί να θέλεις να μείνεις λίγο μόνος σου να φιλοσοφήσεις την ζωή (#diakaiologies_xwrismou_1o1), μπορεί ο μεταβολισμός σου να σε αγαπάει!

Το σώμα μας δεν είναι φτιαγμένο για καρέκλα ή για καναπέ αλλά για κινητικότητα, γιατί να μην αντικαταστήσετε το fitness με την κίνηση; Κάνε κάτι άλλο, περπάτησε, ανέβα σε μονοπατάκια ή πάρε ένα παγωτό και βόλταρε στην παραλία ως άσκηση! Ότι καλύτερο!

Είσαι τραυματίας

Όλοι θαυμάζουμε το πείσμα ορισμένων ανθρώπων. Έχουν τερματίσει μπουσουλώντας στα τέσσερα, έχουν ανέβει στο Έβερεστ μισοπεθαμένοι, έχουν βουτήξει χωρίς εξοπλισμό στα 110 μέτρα... Ωραία όλα αυτά αλλά το να κάνεις προπόνηση τραυματισμένος ή να μπαίνεις με τα 1.000 μετά από τραυματισμό, είναι απλά ηλίθιο και το αποφεύγουν ως και οι επαγγελματίες αθλητές που το έχουν πληρώσει με υποτροπές και εξάμηνα εκτός προπόνησης. Ο πόνος είναι φίλος μας και πηγή πολύ χρήσιμων πληροφοριών.

Υπάρχουν είδη και είδη πόνου:

  • Υπάρχει ο γνώριμος πόνος, κάτι που γνωρίζεις ότι είναι περιοδικό.
  • Υπάρχει ο γνώριμος πόνος που «φωνάζει» σταμάτα.
  • Υπάρχει ο πρωτοεμφανιζόμενος πόνος που σου λέει «Την έκατσες». 

Το χαζό είναι στους δύο τελευταίους να συμπεριφερθείς σαν να μην υπάρχουν.

Εκμεταλλεύσου τον χρόνο μακριά από την άσκηση, να δεις αν έκανες κάτι λάθος στην τεχνική ή την στρατηγική σου και επέστρεψε καλύτερος από ποτέ. Για την ώρα σπίτι όμως!

Τρέχεις για να γλιτώσεις!

H άσκηση δεν είναι ο τρόπος να ξεφύγεις από τα προβλήματά σου. Αν σε παντοφλιάζει η γυναίκα ή ο άντρας σου φωνάζει όλη την ώρα, το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με ένα six-pack, ούτε θα σε σώσει το fitness. Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από μια ήσυχη και ευτυχισμένη ζωή με την οικογένεια, τους δικούς σου ή μια ισορροπημένη δουλειά που είτε να σου αρέσει, είτε να την κάνεις ευχάριστα επειδή είσαι καλός.

Μια έρευνα του 2008 μέτρησε το χαμηλότερο ευεργετικό επίπεδο του fitness και (απ)έδειξε ότι με 2μιση ώρες γυμναστική την εβδομάδα μειώνεις κατά 20% την πιθανότητα πρόωρου θανάτου. Αντίθετα με 7μιση ώρες την εβδομάδα, το ποσοστό πέφτει σε μόλις 4% μείωση αυτή της πιθανότητας.

Οπότε αν δεν γίνεται να τα κουμαντάρεις όλα, παράτα την άσκηση μέχρι να τα καταφέρεις, ενώ αν μπορείς ασκήσου μετρίως και βρες την υγειά σου!   

 

Η γυμναστική ως δίαιτα 

Ε δεν την παλεύεις! Έχετε δει άνθρωπο 1,80 και 110 κιλά να τρέχει σε ανηφόρα 10Κ; Μπράβο του; Πολύ μακριά από μπράβο του! Μέχρι αυτός ο άνθρωπος να αδυνατίσει δεν θα έχει αφήσει χόνδρο για χόνδρο ανέπαφο και θα έχει τσακίσει όλους τους συνδέσμους του.

Λέγεται fitness και ο σκοπός του είναι να σε κάνει fit! Πιο δυνατό, πιο γρήγορο και με καλή φυσική κατάσταση. Δεν λέγεται ούτε dietness, ούτε slimness. Με μοναδική εξαίρεση το κολύμπι, όπου γλιτώνεις τις ζημιές σε χόνδρους και αρθρώσεις (για πες το στην καρδιά σου όμως, αν έχεις πολλά επιπλέον κιλά), το fitness δεν είναι για αδυνάτισμα. Είναι για να είσαι πιο υγιής και δυνατός. Δεν υπάρχει επιστήμονας που να συνδέει το fitness ως πρωταρχικό μέσο αδυνατίσματος. Έστω δεν γεννήθηκε ακόμα. Αντίθετα το fitness είναι από τους καλύτερους τρόπους να διατηρήσεις τα κιλά που έχασες.

Άρχισε μια ισορροπημένη διατροφή, ξεκίνησε το περπάτημα, χάσε κιλά και μετά άρχισε την άσκηση. Γιατί άλλο να κουβαλάς 80 κιλά και άλλο 100 σε κάθε σου κίνηση.

 

Λάθος άτομα, λάθος fitness Buddy

Αν ανήκεις στην ομάδα των μαναχικών καουμπόυς, οκ. Αν όμως ανήκεις στους «χρειάζομαι παρέα για να γυμναστώ», τότε υπάρχει θέμα. Αν θέλεις και δεν έχεις παρέα ή έχεις τα λάθος άτομα γύρω σου (αθλητικά μιλώντας), τότε δεν έχεις την υποστήριξη που χρειάζεσαι. Όσοι γυμνάζονται με παρέα είναι πιο πιθανό να μείνουν συνεπείς στο πρόγραμμά τους και επιπλέον στον ομαδικό αθλητισμό εκχύονται ορμόνες παρόμοιες με του γέλιου, του χορού και άλλων κοινωνικών διαδραστικών ασχολιών.

 

Μπράβο, 75 χρονών και να τρέχει Μαραθώνιο, θα κάνω και εγώ!

Και μια μέρα γύρω στα 45 αποφάσισες να αρχίσεις προπόνηση στο τρέξιμο, μετά από 25 χρόνια εκτός αθλητισμού. Αν ήξερες μόνο πόσο ιδρώτα έχει ρίξει αυτό ο άνθρωπος όχι μόνο στον Μαραθώνιο, όπου στην προπόνηση αντοχής απλά μετρούν τα χιλιόμετρα, αλλά και σε άλλα αθλήματα στην ζωή του...

Υπάρχουν πολλές πιο ήπιες μέθοδοι γυμναστικής που δεν θα θέσουν σε σοβαρό κίνδυνο την καρδιά, από περπάτημα, μέχρι πολεμικές τέχνες για ενήλικες που θα σου προσφέρουν ενδυνάμωση και άσκηση. Η τεχνική θα έρθει σε 6 με 12 μήνες όσο ατσούμπαλες και αν σου φαίνονται οι κινήσεις στην αρχή. Εναλλακτικά, σε παρακαλούμε μην κάνεις κανένα άθλημα ξαφνικά και all in.