Πεζοπορία: Κάν'τη όπως η Μίλα Γιόβοβιτς

Πεζοπορία: Κάν'τη όπως η Μίλα Γιόβοβιτς

Αντί να τρέχεις στο πεζοδρόμιο, είναι καλύτερα να πας για πεζοπορία σε διαδρομές στην ύπαιθρο. Είναι εύκολο να δραπετεύσεις και να εκμεταλλευτείς τα αγχολυτικά οφέλη της φύσης. Το καλό με την πεζοπορία είναι ότι μπορείς να βρεις διαδρομές και μονοπάτια μέσα ή κοντά στην πόλη, είναι μια δραστηριότητα που μπορούν να κάνουν όλοι κι επιπλέον καις πολλές θερμίδες: η μέση γυναίκα βάρους 60 κιλών καίει 140 θερμίδες με το περπάτημα και 384 όταν περπατάει σε ανώμαλο έδαφος! Και τι είναι καλύτερο για να αδειάσεις το μυαλό σου από μια βόλτα στη φύση; Το μυστικό είναι να ξεκινήσεις με πολύ μικρές διαδρομές, να κάνεις συχνά διαλείμματα και να έχεις μαζί σου αρκετά σνακ και νερό.

wefit

Σνακ που μπορείς να πάρεις μαζί σου

Η πεζοπορία προκαλεί πείνα! Φάε έξυπνα όσο είσαι στο δρόμο.

* Συνδύασε υδατάνθρακες με πρωτεΐνες Ένα μήλο και μια μερίδα αμύγδαλα είναι ιδανικό σνακ για τους πεζοπόρους. Οι φυτικές ίνες του φρούτου προκαλούν αίσθηση πληρότητας, ενώ οι ξηροί καρποί παρέχουν ενέργεια μακράς διαρκείας.

* Πιες πολύ Μην περιμένεις μέχρι να διψάσεις. Πίνε μικρές γουλιές σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, έτσι ώστε να καταναλώνεις περίπου ένα λίτρο την ώρα.

Τι θα πρέπει να έχεις μαζί σου

Αν μεταφέρεις ένα σακίδιο βάρους 5 έως 10 κιλών, αυξάνεται η καύση θερμίδων έως και 25%, επειδή το σώμα σου αναγκάζεται να δουλέψει πιο σκληρά για να κουβαλήσει το φορτίο. Αν σκοπεύεις να κουβαλήσεις πάνω από 5 κιλά, αγόρασε ένα σακίδιο που έχει ιμάντες στο στήθος και τη μέση – μοιράζουν ομοιόμορφα το βάρος στους ώμους, την πλάτη και τους γοφούς. Έχε μαζί σου μπουκάλι με νερό ή παγούρι, κινητό, kit πρώτων βοηθειών, αδιάβροχο, αντηλιακό.

Πριν ξεκινήσεις

1. Μην πηγαίνεις μόνη. Αν όμως το κάνεις ενημέρωσε κάποιον πού θα πας. Πες του ότι αν δεν του τηλεφωνήσεις μία συγκεκριμένη ώρα να σε αναζητήσει.

2. Πάρε μαζί σου οπωσδήποτε νερό.

3. Καθόρισε εξαρχής τη διαδρομή στο χάρτη.

4. Πάρε μαζί του τον απαραίτητο εξοπλισμό σε περίπτωση βροχής.

5. Μη μαζεύεις βατόμουρα κ.τλ.

Πώς να αποφύγεις τις δύσκολες καταστάσεις

Ακόμα και οι έμπειροι πεζοπόροι μπορεί να βρεθούν σε δύσκολες καταστάσεις. Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν μπορείς να ελέγξεις όταν είσαι έξω. Γι αυτό αν:

...χαθείς. Αν ο χάρτης σε μπερδεύει και δεν μπορείς ν’ ακολουθήσεις τη διαδρομή προς τα πίσω, κάθισε κάτω. Ίσως συνειδητοποιήσεις ότι δεν έχεις χαθεί τελικά. Ή ίσως πρέπει να σταματήσεις και να περιμένεις βοήθεια. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να έχεις πει σε κάποιον πού πηγαίνεις. Αν σκοπεύεις να πας μακριά, ίσως πρέπει να αγοράσεις μια συσκευή εντοπισμού.

...συναντήσεις ένα φίδι. Αν πέσεις πάνω σε φίδι μην πανικοβληθείς. Το φίδι δεν πρόκειται να σε κυνηγήσει. Φύγε προσεκτικά και ήρεμα (και στρίλγγλισε από μέσα σου όσο θέλεις).

...σου τελειώσει το νερό. Να θυμάσαι τον κανόνα των τριών: μπορείς να ζήσεις χωρίς αέρα για τρία λεπτά περίπου, χωρίς νερό για τρεις μέρες και χωρίς φαγητό για τρεις βδομάδες. Αν χρειαστεί να πιεις νερό από φυσική πηγή, προτίμησε τις τρεχούμενες – οι στάσιμες λιμνούλες μπορεί να περιέχουν παθογόνα. Για να είσαι ακόμα πιο σίγουρη, ρίξε στο νερό ταμπλέτες ιωδίου (θα τις βρεις στα φαρμακεία).

...στραμπουλήξεις τον αστράγαλό σου – ή κάτι χειρότερο. Φρόντισε να έχεις πάντα μαζί σου ένα kit με αντισηπτικό και επιδέσμους. Για σοβαρά κοψίματα, χρησιμοποίησε το μπλουζάκι σου για να φτιάξεις έναν επίδεσμο. Αν έχεις σπάσει κάποιο κόκαλο και δεν μπορείς να περπατήσεις, φτιάξε ένα μπαστούνι από κλαδιά και περπάτα αργά κατά την επιστροφή σου. Εναλλακτικά, περίμενε βοήθεια -κάποιος θα σε βρει- γι αυτό έχε πάντα φορτισμένο το κινητό σου.

…και πιάσε κορυφή!