Γιατί ουρλιάζεις όταν σηκώνεις βάρη; Τέσσερις εξηγήσεις

Γιατί ουρλιάζεις όταν σηκώνεις βάρη; Τέσσερις εξηγήσεις

Σηκώνεις βάρη και ουρλιάζεις; Είναι που ξυπνά το ζώο μέσα σου.

wefit

H αλήθεια είναι ότι το να φωνάζεις ενώ σηκώνεις βάρη μπορεί να σε κάνει να νιώθεις πιο δυνατός και πιο απελευθερωμένος. Για να μην αναφέρουμε ότι μπορεί να είναι πολύ καλό για το σώμα σου και την υγεία σου. Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις που δίνουν οι ειδικοί όταν ουρλιάζεις ή όταν φωνάζεις καθώς σηκώνεις βάρη. Μάθε ποιες είναι αυτές και δες πώς μπορείς να ενισχύσεις τη δύναμη σου, και χωρίς να κάνεις φασαρία!

1η εξήγηση: Ενισχύεις την αντοχή σου

Εάν στο powerlifting σου ξεφεύγει και μία ιαχή σε κάθε επανάληψη ιδού γιατί: Είναι πιο εύκολο να αυξήσεις τη δύναμή σου και να ενισχύσεις την αντοχή σου όταν κάνεις θορύβους όπως οι πίθηκοι. Σοβαρά. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι πρωτόγονες φωνητικές εκδηλώσεις πυροδοτούν την αντίδραση μάχης ή φυγής για να ενεργοποιήσουν περισσότερες μυϊκές ίνες καθώς σηκώνεις τα βάρη. Με το να ουρλιάζεις, ουσιαστικά ενεργοποιείς το εσωτερικό σου ζώο, το οποίο σε βοηθά να σηκώσεις περισσότερο βάρος.

Μάλιστα, μελέτη του Πανεπιστημίου Drexel διαπίστωσε ότι το γρύλισμα αντί της κανονικής αναπνοής μπορεί να αυξήσει τη μέγιστη στατική δύναμη χειρολαβής έως και 25%. Επιπλέον, βελτιώνει τη σταθερότητά σου αναγκάζοντας τον πυρήνα σου να εεμπλακεί περισσότερο. Και όσο πιο σταθερός είναι ο πυρήνας ή η βάση σου, τόσο πιο δυνατός είσαι..

2η εξήγηση: Απελευθερώνεις το στρες

Όταν οι άνθρωποι κάνουν υπερβολική άσκηση, το σώμα τους απελευθερώνει αδενοσίνη. Η αδενοσίνη λέγεται ότι προκαλεί την απελευθέρωση ενδορφινών και αυτές οι ενδορφίνες σε κάνουν να νιώθεις καλά και σε φέρνουν σε μία high κατάσταση. Όλη αυτή η χαρούμενη ενέργεια μπορεί να σε κάνει να θέλεις να ουρλιάξεις. Η απελευθέρωση όλου του στρες ή του θυμού βοηθά επίσης στη διακοπή των μυϊκών σπασμών που προκαλούνται από το σωματικό στρες.

3η εξήγηση: Αυξάνεις τη δύναμή σου

Μια μελέτη του 2009 από το κρατικό πανεπιστήμιο της Αϊόβα, στην οποία συμμετείχαν αθλητές πολεμικών τεχνών, μέτρησε τη δύναμη του χεριού τους σε ένα δυναμόμετρο, μια συσκευή που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της δύναμης. Πρώτα τους μέτρησαν χωρίς να βγάζουν κραυγές, στη συνέχεια τους μέτρησαν καθώς εκτελούσαν μια τεχνική αναπνοής/ήχου που χρησιμοποιείται στις πολεμικές τέχνες που ονομάζεται «kiap», η οποία είναι μια γρήγορη και δυνατή κραυγή. Όταν φώναζαν, η δύναμή τους αυξάνοντα, κατά περίπου 7%.

4η εξήγηση: Μειώνεις το ψυχολογικό «τραύμα»

Ακόμα κι αν δεν προσπαθείς να αυξήσεις τη δύναμη στις προπονήσεις σου, η δύναμη της φωνής και του ήχου θεωρείται από μερικούς θεραπευτική, και υπάρχει μια ολόκληρη ψυχολογία και τρόπος θεραπείας πίσω από τη χρήση τέτοιων ήχων ως μέσο απελευθέρωσης τραύματος. Αν και μερικές κραυγές ενώ γυμνάζεσαι μπορεί να μην θεραπεύσουν απαραίτητα το «τραύμα», μπορεί, τουλάχιστον, να βοηθήσει στην ανακούφιση από το άγχος, από το οποίο όλοι θα μπορούσαν να επωφεληθούν. Ακόμα κι αν σου φαίνεται λίγο περίεργο, δοκίμασέ το. Μπορεί απλά να εκπλαγείς από το πόσο καλά σε κάνει να νιώθεις.

Περισσότερη δύναμη χωρίς φασαρία γίνεται;

Γίνεται! Αν ακούγεσαι σαν να κάνεις σεξ, κάτι που προκαλεί τα άλλα μέλη του γυμναστηρίου και σου ρίχνουν περίεργα βλέμματα ή διαμαρτύρονται στη διεύθυνση, προσπάθησε να το μειώσεις. Δες πώς μπορείς να παράγεις περισσότερη δύναμη χωρίς φασαρία! Απλά κλείσε τα χείλη σου, πίεσε τη γλώσσα σου στον ουρανίσκο και ανάπνευσε βαθιά από τη μύτη καθώς σηκώνεις τα βάρη.

Γιατί τη γλώσσα σου; Επειδή το μυϊκό αυτό όργανο συνδέεται περίπλοκα με τους βαθείς σταθεροποιητικούς μυς του πυρήνα σου. Όταν την ενεργοποιείς, ενεργοποιούνται επίσης οι μύες του βαθιού πυρήνα, κάνοντάς σε πιο σταθερό. Εάν αυτό δεν λειτουργήσει σε εσένα πήγαινε σε ένα γυμναστήριο powerlifting ή CrossFit. Οι πρωτόγονοι ήχοι και τα ουρλιαχτά εκεί είναι ευπρόσδεκτα.

Φίλια Μητρομάρα