Γιατί οι δρομείς πρέπει να κάνουν γιόγκα;

Γιατί οι δρομείς πρέπει να κάνουν γιόγκα;

Με τη γιόγκα όχι μόνο προστατεύεις το σώμα σου από τραυματισμούς και βελτιώνεις τις αθλητικές σου επιδόσεις αλλά διατηρείς ένα ήρεμο μυαλό που μπορεί να συγκεντρωθεί ολοκληρωτικά σε αυτό που κάνει: το τρέξιμο. Μάθε γιατί οι δρομείς πρέπει να κάνουν γιόγκα;

wefit

1 Ενισχύει τη δύναμή σου

Η γιόγκα σου προσφέρει ευελιξία αλλά και τη δύναμη που απαιτείται για να τρέξεις χωρίς να τραυματιστείς. Επιπλέον, βοηθά στη χαλάρωση και την αποκατάσταση μετά από μια σκληρή προπόνηση. Η γιόγκα παράλληλα με την προπόνησή σου θα σε γυμνάσει από την κορυφή ως τα νύχια καθώς, εκτός από διάταση και ενδυνάμωση των μυών, προσφέρει βελτίωση στη στάση του σώματος κατά το τρέξιμο και μπορεί να διορθώσει τυχόν δυσκαμψίες της σπονδυλικής στήλης.

Διάβασε σχετικά: 11 λόγοι για να κάνεις Aerial Yoga 

2 Eκπαιδεύει το μυαλό σου

Η γιόγκα μπορεί να σε βοηθήσει να μάθεις να αναπνέεις σωστά και να χρησιμοποιείς την αναπνοή σου καλύτερα κατά το τρέξιμο. Έτσι θα σε βοηθήσει να συγκεντρωθείς σε αυτό που κάνεις και να χαλαρώσεις το μυαλό σου. Για παράδειγμα, εάν τρέχεις μεγάλες αποστάσεις το μυαλό σου κάποια στιγμή κάνει αρνητικές σκέψεις και απογοητεύεται. Η εξάσκηση της γιόγκα με τη σωστή αναπνοή σε αποφορτίζει από αυτές και ευνοεί τη νοητική ηρεμία.

3 Σου χαρίζει ευλιγισία

Φοβάσαι ότι δεν μπορείς να κάνεις γιόγκα, επειδή δεν μπορείς να αγγίξεις τα δάχτυλα των ποδιών σου; Ε, αυτός είναι και ένας παραπάνω λόγος για να κάνεις γιόγκα ακόμα κι αν δεν μπορείς ποτέ να αγγίξεις τα δάχτυλα των ποδιών σου. Η ευελιξία είναι ένα μπόνους αλλά εκείνο που θα σε βοηθήσει είναι να μπορείς να χαλαρώνεις μέσω κάποιων τεχνικών και να συνδεθείς με τον εσωτερικό σου εαυτό, να τονώσεις τον καρδιακό παλμό χάρις στην εφίδρωση, να αποβάλεις τοξίνες, να ενισχύσεις τη νοητική συγκέντρωση και να αποκτήσεις επίγνωση του ρυθμού της αναπνοής (το 70% της ενέργειας που λαμβάνουμε κάθε μέρα προέρχεται από την αναπνοή και όχι από το φαγητό).

Διάβασε σχετικά: Εσένα ποιά γιόγκα σου ταιριάζει;

Ποιο είδος γιόγκα είναι το καλύτερο για δρομείς;

Η Vinyasa θα συμβάλει στη βελτίωση της σταθερότητας του πυρήνα, το οποίο είναι σημαντικό για να είσαι επιτυχημένος δρομέας. Προτίμησε τη vinyasa flow yoga, εντάσσεται στην κατηγορία της Hatha yoga που απευθύνεται στο σώμα. Η λέξη vinyasa σημαίνει, κίνηση σε συγχρονισμό με την αναπνοή. Η μετάβαση δηλαδή από τη μια στάση (asana) στην επόμενη γίνεται μέσα από την εισπνοή ή εκπνοή. Η ανάσα είναι αυτή που οδηγεί την κίνηση και σε αντίθεση με τα πιο στατικά είδη γιόγκα, oι asanas τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργείται μια μαλακή και ρυθμική ροή ενέργειας. Η σύνδεση αυτή ανάσας και κίνησης σε καθοδήγεί προς ένα σύστημα σωματικής και ενεργειακής ευθυγράμμισης, που σε οδηγεί να ανακαλύψεις όλο το κρυμμένο σου δυναμικό τόσο στη διάρκεια της πρακτικής, όσο και μετά το τέλος της. Αν κάνεις την παραδοσιακή Vinyasa θα ενεργοποιήσεις και το αερόβιο κομμάτι της άσκησης - χάρη στις συνεχείς κινήσεις- ενώ ταυτόχρονα θα δουλεύεις και το σύνολο των μυικών σου ομάδων. Έτσι πετυχαίνεις και χαλάρωση αλλά και καύση του λίπους.

Φίλια Μητρομάρα