Γιατί οι άρσεις θανάτου δεν μπορεί να λείπουν από ένα πρόγραμμα προπόνησης;

Γιατί οι άρσεις θανάτου δεν μπορεί να λείπουν από ένα πρόγραμμα προπόνησης;

Αυτή η σύνθετη, δυναμική, πολυαρθρική είναι μία από τις τρεις βασικές άρσεις στο άθλημα της Άρσης Βαρών, αλλά και μία βασική άσκηση στο Bodybuilding. Απαραίτητη όμως για κάθε πρόγραμμα προπόνησης. Μάθε το γιατί.

wefit

Δεν μπορείς να σηκώσεις εύκολα ένα αντικείμενο από το δάπεδο; Κάνε άρσεις θανάτου! Η άρση αντικειμένων μπορεί να ενισχυθεί μέσω της τακτικής εκτέλεσης άρσεων θανάτου. Η άσκηση αυτή βοηθά στην ανάπτυξη της δύναμης ενώ παράλληλα μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού. Αλλά δεν σταματά μόνον εκεί.

Οι άρσεις θανάτου ή αλλιώς deadlift είναι η άσκηση που φτιάχνει μυϊκή μάζα, χτίζει ένα πιο δυνατό και εντυπωσιακό σώμα και κατατάσσεται στις καλύτερες και αποτελεσματικότερες ασκήσεις για την ανάπτυξη της μυικής μάζας και την αύξηση της μυικής δύναμης.

Γιατί οι άρσεις θανάτου δεν μπορεί να λείπει από ένα πρόγραμμα προπόνησης

Είναι μια πλήρης προπόνηση σώματος

Οι άρσεις θανάτου στοχεύουν άμεσα όλες τις μεγάλες μυϊκές ομάδες που είναι υπεύθυνες για τη σωστή στάση του σώματος και τη δύναμη του πυρήνα.

Φουσκώνουν τους μυς

Η άσκηση αυτή ενεργοποιεί παράλληλα πολλούς μυς από οποιαδήποτε άλλη άσκηση (ακόμη και από τα ημικαθίσματα). Οι άρσεις θανάτου βοηθούν στη μυική ανάπτυξη ολόκληρου του σώματος. Οι γάμπες, οι τετρακέφαλοι, οι μηριαίοι, η οσφυϊκή μοίρα, οι ραχιαίοι, οι τραπεζοειδής, οι δικέφαλοι και ο κορμός όλα δουλεύουν σε μεγάλο βαθμό.

Ενισχύουν την οπίσθια αντομική αλυσίδα

Ενδυναμώνουν όλους τους μυς που περιβάλλουν και στηρίζουν τη μέση, τα πίσω πλευρά, τα ισχία.

Βελτιώνουν τη στάση του σώματος

Το αποτέλεσμα των σωστών εκτελεσμένων άρσεων έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τη μέση σου, ενώ θα ευθυγραμμιστεί και η σπονδυλική σου στήλη.

Προλαμβάνουν τους τραυματισμούς

Αυτό γιατί αυξάνουν τη δύναμη των μυών γύρω από τους τένοντες και τους συνδέσμους. Επίσης η σωστή τεχνική της άσκησης επιτρέπει στον αθλούμενο να κρατά ίσια την πλάτη εκτελώντας τις καθημερινές δραστηριότητες, λόγω της έμφασης που δίνει στη διατήρηση της «ίσιας» πλάτης κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Ο πυρήνας γίνεται "πέτρα"

Δυναμώνουν τους μυς του πυρήνα (πυρήνας = κοιλιακοί, ραχιαίοι, γλουτιαίοι), καθιστώντας αυτή την άσκηση ιδανική για πρόληψη και αποκατάσταση. Η ενδυνάμωση του πυρήνα είναι σημαντική για την υγεία μας, δεδομένου ότι ο πυρήνας υποστηρίζει το σώμα σχεδόν σε κάθε κίνηση και στάση.

Ενισχύουν τη δύναμη της λαβής

Αν εκτελέσεις την άσκηση χωρίς γάντια, θα ενισχύσεις τη λαβή σου περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη άσκηση λόγω του καθαρού βάρους που εμπλέκεται στην εκτέλεση της κίνησης.

Δυναμώνουν τα οστά

Το ενδιαφέρον με τις άρσεις θανάτου είναι ότι βελτιώνει τη συνολική οστική πυκνότητα και τη δύναμη.

Ενισχύουν την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, αν εκτελεσθούν σε υψηλή ένταση

Η υψηλής έντασης εκτέλεση αυτής της άσκησης προσφέρει εξαιρετική αερόβια ενίσχυση.

Βοηθούν στο αδυνάτισμα

Είναι μια έντονη άσκηση σε όλο το σώμα και συμβάλλει στην καύση πολλών θερμίδων. Όσο αυξάνεται η μυική μάζα τόσο ενισχύεται ο  μεταβολισμός και επιταχύνεται η απώλεια βάρους.

Αυξάνουν την τεστοστερόνη

Τα deadlift αυξάνουν δραστικά την τεστοστερόνη σου. Η τεστοστερόνη χτίζει δυνατά οστά, μυϊκή μάζα, αυξάνει τον μεταβολισμό και ενισχύει τη σεξουαλική σου ζωή.

Βελτιώνουν τη συνολική αθλητική απόδοση.

Προσοχή!

Για τους αρχάριους οι άρσεις θανάτου

μπορεί να είναι μια δυνητικά επικίνδυνη άσκηση. Η συμπίεση του νωτιαίου μυελού, ο τραυματισμός του ισχίου και του γόνατος και η καταπόνηση του αυχένα μπορούν όλα να προκληθούν από μία κακή φόρμα και ανεπαρκή προετοιμασία. Συμβουλέψου τον γυμναστή σου.

Άτομα με προβλήματα στη μέση (ειδικά στην οσφυική μοίρα)

ή με οποιαδήποτε καρδιοπάθεια, θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην εκτέλεση αυτής της άσκησης. Οι άρσεις θανάτου ασκούν μεγάλη, αλλά όχι επιζήμια, πίεση στη μέση και αυξάνουν σημαντικά την αρτηριακή πίεση. Συμβουλέψου πρώτα τον γιατρό σου.