Αυτή η κίνηση το πρωί θα σε κάνει να ξεχάσεις τα παυσίπονα

Αυτή η κίνηση το πρωί θα σε κάνει να ξεχάσεις τα παυσίπονα

Μήπως ξυπνάς και νιώθεις πιασμένος, κουρασμένος, δύσκαμπτος, βαρύς; Αν ναι, κάνε αυτήν την κίνηση το πρωί και ξέχνα για πάντα τα παυσίπονα!

wefit

Αναρωτιέμαι πώς νιώθεις όταν ξυπνάς το πρωί. Ξυπνάς και πονάς; Ή ξυπνάς και είσαι σφιγμένος και πιασμένος; Οι κύριες αιτίες της πρωινής δυσκαμψίας είναι η έλλειψη της καθημερινής σωματικής δραστηριότητας, το υπερβολικό βάρος, η κακή διατροφή, το κρύο ή υγρό περιβάλλον ή ότι το γεγονός ότι δεν κοιμάσαι σωστά. Αυτό που χρειάζεται το σώμα σου για να πάρει μπρος είναι να το τεντώσεις, με διατάσεις, προκειμένου να μειώσει τον πόνο και τη δυσκαμψία και να ξαναβρεί την ενέργειά του. Και δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο από ένα καλό τέντωμα με το που ξυπνάς το πρωί.

Γιατί να κάνεις διατάσεις το πρωί;

Με το που ξυπνάς συνήθως η πρώτη κίνηση που κάνεις είναι να τεντώσεις τα χέρια σου ψηλά και να χασμουρηθείς. Είναι μία ενστικτώδης κίνηση που κάνεις ως αντίδραση στο οκτάωρο κουλούριασμα που προηγήθηκε ενώ εσύ κοιμόσουν. Αλλά υπάρχει και μια βιολογική ανάγκη να κάνει αυτήν την κίνηση το πρωί. Βοηθά το σώμα σου να κάνει επανεκκίνηση. Σκέψου το ως ένα είδος σωματικού restart, καθώς και έναν τρόπο για να ξυπνήσεις το σώμα σου.

Μάλιστα αυτή η συγκεκριμένη έχει και όνομα! Ονομάζεται «pandiculating», που σύμφωνα με τους ειδικούς σημαίνει το ταυτόχρονο τέντωμα ενώ χασμουριέσαι όταν ξυπνήσεις.

Γιατί πρέπει να κάνεις αυτήν την κίνηση με το που ξυπνάς;

Ο επιστημονικός συγγραφέας Luis Villazon έδωσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εξήγηση για το πρωινό τέντωμα στο επιστημονικό περιοδικό Science Focus, το ηλεκτρονικό site του περιοδικού BBC Focus, όταν ένας αναγνώστης ρώτησε γιατί όταν ξυπνάμε τεντωνόμαστε. Ο Luis Villazon απάντησε, ότι «όταν κοιμόμαστε, οι μύες μας χάνουν τον τόνο και το υγρό συγκεντρώνεται κατά μήκος της πλάτης.

Το πρωί οι διατάσεις μπορούν να βελτιώσουν τη ροή του αίματος και να μειώσουν το στρες της ημέρας. Το αίμα διοχετεύει στο σώμα περισσότερο οξυγόνο, ενώ ταυτόχρονα αποβάλλει τις άχρηστες ουσίες που έχουν συσσωρεύει τη νύχτα. Αυτό συμβαίνει επειδή η κίνηση ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, γνωστό και ως το σύστημα που είναι γενικά υπεύθυνο για την ικανότητα του σώματος να ξεκουραστεί, να χωνέψει και να αναρρώσει.»

Μείωσε τον πόνο και ξέχνα τα παυσίπονα

Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνεις για να μειώσεις τον πόνο, το στρες και να αρχίσει το σώμα σου να λειτουργεί και να αποκτήσει ενέργεια είναι να κάνεις διατάσεις. Οι διατάσεις χαρίζουν μυϊκή ευελιξία, χαλαρώνουν και ευθυγραμμίζουν τους μυς σου, δίνοντας σήμα στον εγκέφαλο να πάρει μπρος. Επιπλέον, κάνοντας διατάσεις το πρωί βελτιώνεις το εύρος της κίνησης των αρθρώσεων και την ακαμψία.

Διάβασε σχετικά: Γίνε λάστιχο! Τί πρέπει να ξέρεις για τις διατάσεις

Ξεκίνα πρώτα μια ήπια ενεργητική προθέρμανση πριν από τις στατικές διατάσεις. Αυτό μπορεί να είναι ένα οποιαδήποτε δυναμικό πρόγραμμα διατάσεων (όπως επαναλαμβανόμενα squats, προβολές ή γόνατα ψηλά), ή ακόμη και πράγματα πιο απλά όπως έντονο περπάτημα, ανέβασμα στις σκάλες ή οτιδήποτε μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό.  Όταν κοιμάσαι η ροή του αίματος μειώνεται, επιβραδύνοντας το ρυθμό της καρδιάς και έτσι ο καρδιακός ρυθμός είναι στα χαμηλότερα επίπεδα λίγο πριν ξυπνήσεις. Οι διατάσεις το πρωί βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και αυτό σε βοηθά να κινηθείς και να λειτουργήσεις καλύτερα, και με περισσότερα ενέργεια, όλη την ημέρα.

Ζέστανε τους μυς σου το πρωί για να ξεκινήσεις την ημέρα σου

Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι τεντώνονται σηκώνονται με πολύ καλύτερη διάθεση, ενώ όσοι δεν το κάνουν ξυπνούν με υψηλά επίπεδα άγχους. Οι διατάσεις είναι ένας καλός τρόπος για να συγκεντρωθείς και να προετοιμαστείς σωματικά και διανοητικά για την ημέρα που ξεκινά. Πολλές φορές, παραμελούμε το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα και ως εκ τούτου, τη φυσική και ψυχική ανάπαυση και αποκατάσταση. Ξυπνάμε, σηκωνόμαστε βιαστικά από το κρεβάτι, ντυνόμαστε και πίνουμε ένα φλιτζάνι καφέ, και αυτό είναι όλο. Ξεκινώντας με διατάσεις το πρωί βελτιώνεις την εγκεφαλική σου δραστηριότητα, μειώνεις τους πόνους των αρθρώσεων και αυξάνεις τα ενεργειακά σου επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Δες το παρακάτω πρόγραμμα:

1 Διάταση των μυών του λαιμού

Στρίψε πολύ αργά το κεφάλι σου με κυκλική κίνηση από ώμο σε ώμο 5 φορές δεξιόστροφα και 5 φορές αντίθετα.

2 Διάταση της σπονδυλικής στήλης

Άλλαζε αργά τη θέση της σπονδυλικής σου στήλης από κύρτωμα σε καμπούριασμα. Κράτα κάθε θέση για 5 δευτερόλεπτα πριν την εναλλαγή. Επανάλαβε το 10 φορές αργά.

3 Διάταση των γλουτών

Ξάπλωσε ανάσκελα, λύγισε το πόδι σου και φέρε το στο στήθος. Στρίψε ελαφρώς το σώμα και φέρε το πόδι στο αντίθετο μέρος του σώματος, κρατώντας το στήθος ανοιχτό και τα χέρια σε έκταση. Κράτησε αυτή τη διάταση για 1 λεπτό πριν αλλάξεις πλευρά.

4 Κάνε τη στάση του «κάτω σκύλου»

Στάσου στα τέσσερα με τα γόνατά σου ακριβώς κάτω από τους μηρούς και τα χέρια σε ευθεία με τους αγκώνες. Πάρε εισπνοή τραβώντας τους κοιλιακούς προς τα μέσα και σήκωσε το σώμα σου φέροντας το σαγόνι προς το στήθος. Κράτα τη διάταση για 1 λεπτό.

5 Ρόλαρε την πλάτη

Ολοκλήρωσε τις πρωινές διατάσεις ρολάροντας την σπονδυλική στήλη. Ξεκίνα κατεβαίνοντας αργά αργά, τμήμα - τμήμα της σπονδυλικής στήλης, και ανεβαίνοντας αργά. Επανάλαβε για 5 φορές.

Συνοψίζοντας: Κάνοντας διατάσεις το πρωί βελτιώνεις το κυκλοφορικό σου, αυξάνεις την ευλυγισία σου, βελτιώνεις την ισορροπία και τον συντονισμό σου, αυξάνεις το εύρος κίνησης των αρθρώσεων, μειώνεις το άγχος και την ένταση, αποκτάς σωστή στάση του σώματος, προλαμβάνεις τους τραυματισμούς και μειώνεις τους μυϊκούς πόνους.

Φίλια Μητρομάρα

Photo by Lauren Kay on Unsplash