Άκουσε αυτά και αύξησε την αντοχή σου!

Άκουσε αυτά και αύξησε την αντοχή σου!

Η μουσική αποδεδειγμένα ενισχύει την ενέργεια και τη διάθεσή σου. Έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να κάνει θαύματα και στη γυμναστική σου. Πάτα το play και δες τα αποτελέσματα!

wefit

Δεν μπορείς να ασκηθείς χωρίς να ακούσεις μουσική; Δεν είσαι μόνος και ως εκ τούτου είσαι πιο υγιής. Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Psychology of Sport & Exercise, η χαρούμενη μουσική σου δίνει το κίνητρο να αντιμετωπίσεις τις προπονήσεις υψηλής έντασης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όταν οι συμμετέχοντες άκουγαν μουσική, οι καρδιακοί παλμοί και η μέγιστη ισχύς τους ήταν και τα δύο υψηλότερα από ότι όταν άκουγαν ένα podcast ή γυμνάζονταν χωρίς μουσική. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα απόλαυσης μετά την άσκηση όταν άκουγαν μουσική, σε σύγκριση με όσους δεν άκουγαν.

Η ανακάλυψη της μουσικής δεν είναι κάτι καινούριο 

Οι μελέτες σχετικά με τα αποτελέσματα της μουσικής κατά την άσκηση είναι στην πραγματικότητα πολύ παλαιότερες από ότι πιστεύεις. Το 1911, ο Αμερικανός ερευνητής Leonard Ayres παρατήρησε ότι οι ποδηλάτες έκαναν πετάλι πιο γρήγορα όταν έπαιζε μια μπάντα από όταν δεν έπαιζε. Σήμερα, έχουν προκύψει σαφή συμπεράσματα σχετικά με τα αποτελέσματα της μουσικής σε μια προπόνηση. Οι ψυχολόγοι έχουν εντοπίσει αυτό που ονομάζεται «ρυθμική απόκριση», το οποίο ουσιαστικά αντιδρά το σώμα στη μουσική, όταν χορεύει, τρέχει γρηγορότερα ή απλώς στέκεται όρθιο.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουν ένα υποσυνείδητο ένστικτο για να συγχρονίσουμε τις κινήσεις μας και τις εκφράσεις όταν ακούμε στη μουσική.

Ενώ τα γούστα, τα συγκροτήματα και τα είδη μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, έχει προταθεί ότι οι άνθρωποι έχουν έμφυτη προτίμηση για ρυθμούς στη συχνότητα των δύο hertz (ισοδυναμεί με 120 παλμούς ανά λεπτό). Το Πανεπιστήμιο της Γάνδης στο Βέλγιο ανέλυσε περισσότερα από 74.000 δημοφιλή τραγούδια, που παρήχθησαν μεταξύ 1960 και 1990, ανακαλύπτοντας ότι τα 120 bpm ήταν ο πιο διαδεδομένος παλμός. Μερικοί μπορεί να προτιμούν υψηλότερο BPM, ειδικά όταν συμμετέχουν σε πιο έντονη άσκηση, αλλά αυτό που είναι απίστευτα εμφανές είναι το γεγονός ότι η μουσική έχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα στο σώμα αλλά και στον εγκέφαλο! Μάθε παρακάτω για τα οφέλη της μουσικής στην προπόνησή σου και ετοίμασε τη λίστα σου!

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΕ ΒΟΗΘΑ ΝΑ:

Ασκηθείς αποτελεσματικά

Όταν το τέμπο της μουσικής ταιριάζει με το ρυθμό που έχεις στο τρέξιμο, μπορείς να γυμναστείς στο ίδιο επίπεδο έντασης με λιγότερη προσπάθεια, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Sports Medicine and Physical Fitness. Επίσης ο καθένας μας έχει τραγούδια που είναι συνδεδεμένα με αναμνήσεις, που συχνά σχετίζονται με το πλαίσιο στο οποίο τα ακούσαμε αρχικά, όπως την πρώτη φορά που παρακολουθήσαμε τον Rocky. Η διοχέτευση αυτής της μνήμης - ή ακόμα και του συναισθήματος του τραγουδιστή - ενισχύει την κινητήρια δύναμη του τραγουδιού και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη φυσική απόδοση.

Τα βγάλεις πέρα σε μια προπόνηση

Φτιάξε μια λίστα από κομμάτια με 125 έως 140 beat το λεπτό (bpm) για τις μέρες που «σέρνεσαι». Βρετανοί ερευνητές λένε ότι αυτός ο ρυθμός μειώνει το βαθμό δυσκολίας όπως τον αντιλαμβάνονται οι ασκούμενοι.

Διατηρήσεις την αντοχή σου

Δυσκολεύεσαι να τελειώσεις μια μεγάλη προπόνηση; Τα εμψυχωτικά κομμάτια μπορεί ν’ αυξήσουν την αντοχή σου έως και 15%, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Journal of Sport & Exercise Psychology

Αναρρώσεις ταχύτερα

Μια μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Strength and Conditioning Research δείχνει ότι όταν ακούς μουσική κατά την αποθεραπεία (σε αντίθεση με το να το κάνεις σιωπηλά) μειώνονται τα επίπεδα γαλακτικού οξέος στο αίμα, επιταχύνοντας την επανόρθωση των μυών.

Μειώσεις τον πόνο

Σε μια μελέτη του 2013 από το Πανεπιστήμιο McGill, οι ερευνητές έγραψαν: «Σύμφωνα με πληροφορίες, η μουσική μειώνει την ανάγκη για φάρμακα που ανακουφίζουν από τον πόνο». Ενώ η μουσική δεν είναι υποκατάστατο της φαρμακευτικής αγωγής για τη διαχείριση του χρόνιου πόνου, μπορεί να σε αποσπάσει από τους φυσιολογικούς πόνους κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Επομένως, είναι πιο πιθανό να προχωρήσεις και να ολοκληρώσεις την προπόνησή σου.

Μειώσεις το στρες και το άγχος

Η μουσική κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος stretching ή γιόγκα (σκεφτείτε αργό ρυθμό χωρίς στίχους) μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις. Και, σύμφωνα με μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο Trends in Cognitive Sciences, η μουσική μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους.

Ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου

Η μουσική έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει το άγχος, τα οποία, με τη σειρά τους, έχουν θετική επίδραση στο ανοσοποιητικό σου.

Βελτιωθείς ως δρομέας

Συγχρόνισε το τρέξιμο με χαρούμενα τραγούδια και μείνε στο ρυθμό, έτσι θα βελτιώσεις ακόμη και την αντοχή σου. Τα τραγούδια με 140-160 bpm είναι ιδανικά για τρέξιμο. Σύμφωνα με δημοσιευμένο άρθρο στο Scientific American, η μουσική μπορεί να λειτουργήσει ως μετρονόμος, «βοηθώντας κάποιον να διατηρήσει σταθερό ρυθμό, μειώνοντας τα ψεύτικα βήματα και τις ενεργειακές δαπάνες».

Γυμνάσεις και τον εγκέφαλό σου

Γυμνάζεις το σώμα σου με προπόνηση, οπότε γιατί να μη γυμνάσεις και τον εγκέφαλό σου ταυτόχρονα; Η μουσική καταλαμβάνει σχεδόν κάθε περιοχή του εγκεφάλου και σχεδόν κάθε νευρικό υποσύστημα. Μέρος του εγκεφάλου σου αποκωδικοποιεί το βήμα και το ρυθμό, ενώ άλλα μέρη διεγείρονται από τους στίχους. Αυτό συμβάλλει στη μνήμη και στις γνωστικές λειτουργίες.

Ακούς συνέχεια μουσική όταν γυμνάζεσαι;

Προχώρησε στο επόμενο level: Το να φτιάξεις τη δική σου μουσική ενώ γυμνάζεσαι έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην άσκησή σου. Σύμφωνα με μελέτη η σχέση μεταξύ μουσικής και σωματικής άσκησης μπορεί να είναι πιο περίπλοκη από ό, τι πιστεύαμε. Δεν ακούμε μόνο μουσική επειδή μειώνει τον πόνο και την εξάντλησή μας. Η διαδικασία δημιουργίας και ελέγχου μουσικής βελτιώνει ακόμη περισσότερο την εμπειρία. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη που γυμνάζονταν σε μηχανήματα όπου μπορούσαν να αλλάξουν τη μουσική που άκουγαν με βάση τις κινήσεις τους, επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν το δικό τους soundtrack, ανέφεραν ότι ένιωθαν ότι δεν είχαν γυμναστεί τόσο σκληρά.

Δυστυχώς δεν μπορούμε όλοι να γυμναστούμε σε εξοπλισμό που συντονίζει τις κινήσεις μας με μουσικούς ήχους, αλλά μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη δύναμη της δημιουργίας μουσικής όταν γυμναζόμαστε. Η παραγωγή μουσικής καθιστά τις έντονες σωματικές δραστηριότητες λιγότερο εξαντλητικές.

Πηγές

www.sciencedirect.com

medicalxpress.com