3 σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να αλλάξεις προπόνηση

3 σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να αλλάξεις προπόνηση

Σου αρέσει το πρόγραμμα προπόνησής σου πολύ. Σου πήρε αρκετό καιρό μέχρι να βρεις τον τέλειο συνδυασμό ασκήσεων αλλά τώρα δεν βλέπεις πρόοδο;

wefit

Τι συμβαίνει;
Κάθε φορά που εκτελείς κάμψεις δικεφάλων, πηγαίνεις για τρέξιμο ή κολυμπάς μερικούς γύρους στην πισίνα, το σώμα σου μαθαίνει πώς να κάνει τη συγκεκριμένη άσκηση πιο εύκολη. Αν για παράδειγμα κάνεις cardio προπόνηση η μυϊκή σου αντοχή θα αυξηθεί έως ένα σημείο, αλλά από εκεί και πέρα θα μείνει στάσιμη. Όμως όταν αλλάζεις προπονητικό σχήμα και προσθέτεις νέες ασκήσεις τότε σοκάρεις τον οργανισμό σου και τον αναγκάζεις να προσαρμοστεί σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Αλλά πώς θα αλλάξεις την προπόνησή σου; Εξαρτάται από το τι θέλεις να επιτύχεις. Αν για παράδειγμα είσαι δρομέας, θα πρέπει να συμπληρώνεις σταδιακά μια προπόνηση ταχύτητας, μία προπόνηση με κλίση κ.ο.κ. Αν θέλεις να αυξήσεις τους μυς, να κάψεις περισσότερο λίπος ή να καλύψεις μυϊκές ανισορροπίες θα χρειαστεί να προσθέσεις κάποιες συγκεκριμένες ασκήσεις στο πρόγραμμά σου όπως για παράδειγμα να αυξάνεις το χρόνο υπό ένταση, να κάνεις ασκήσεις στην τροχαλία αν σηκώνεις βάρη, να αντιστρέψεις τη σειρά των ασκήσεων κ.λ.π.

Πόσο χρόνο χρειάζεσαι για να προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα;
Κατά γενικό κανόνα, περίπου τέσσερις έως έξι εβδομάδες προκειμένου το σώμα σου να νιώσει άνετα άνετα με μια προπόνηση, αλλά το ακριβές χρονικό διάστημα ποικίλλει από άτομο σε άτομο και από προπόνηση σε προπόνηση.

Πρέπει να αλλάξεις προπόνηση όταν:

1 Δεν βλέπεις βελτίωση ή αποτέλεσμα
Αν δεν βλέπεις να βελτιώνεται το σώμα σου από εβδομάδα σε εβδομάδα, τότε μάλλον πρέπει να αλλάξεις πρόγραμμα. Ενώ οι περισσότεροι εξακολουθούν να κάνουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για να μπορούν να μετρήσουν την πρόοδό τους, το πιο σωστό είναι να την αναμιγνύουν με διάφορα στοιχεία από μέρα σε μέρα για να δυσκολεύουν το σώμα τους.

2 Δεν νιώθεις πιασμένος
Αυτό είναι άλλο ένα σημάδι ότι η προπόνησή σου δεν αναγκάζει το σώμα σου να προσαρμοστεί.

3 Το βαρέθηκες
Η πληξη είναι ίσως η μεγαλύτερη ένδειξη ότι το σώμα σου έχει βαρεθεί με την προπόνηση που ακολουθείς. Αν κάνεις μια προπόνηση για αρκετές εβδομάδες και ξαφνικά δεν έχεις τη διάθεση για να την κάνεις ή χάνεις το κίνητρό σου σημαίνει ότι το σώμα σου βαρέθηκε. Και ποιο είναι το νόημα του να γυμνάζεσαι αν δεν το διασκεδάζεις πια; Δώσε στον εαυτό σου την ελευθερία να κάνει κάτι διαφορετικό και να μην ακολουθεί κατά γράμμα το νόμο του γυμναστηρίου.