Τι να κάνεις για να ιδρώνεις λιγότερο το καλοκαίρι;

Τι να κάνεις για να ιδρώνεις λιγότερο το καλοκαίρι;

Η εφίδρωση είναι ένας φυσικός τρόπος του οργανισμού σου να σε κρατά δροσερό αφού έτσι ρυθμίζει τη θερμοκρασία του. Όταν εκτίθεσαι σε υψηλές θερμοκρασίες, σε καταστάσεις που προκαλούν θυμό, αμηχανία ή φόβο ή όταν ασκείσαι, η ροή του αίματος στο δέρμα σου αυξάνεται και απελευθερώνεται ιδρώτας από τους πόρους του. Ένας μέσος υγιής άνθρωπος σε κανονικές συνθήκες χάνει περίπου μισό λίτρο ιδρώτα την ημέρα, ενώ ένας επαγγελματίας αθλητής πολύ περισσότερο. Δες αυτές τις 7 συμβουλές για να ιδρώνεις λιγότερο το καλοκαίρι και να σταματήσεις την κακοσμία.

wefit


#1 Κόψε την καφεΐνη
Ενώ για να ξεκινήσεις την ημέρα σου χρειάζεσαι οπωσδήποτε ένα φλιτζάνι καφέ για τους ιδρωτοποιούς αδένες σου δεν μπορούμε να πούμε ότι τους είναι απαραίτητο. Η καφεΐνη διεγείρει το κεντρικό νευρικό σου σύστημα και αυτό προκαλεί έκκριση αδρεναλίνης η οποία ενεργοποιεί τους ιδρωτοποιούς αδένες, οπότε όσο περισσότερη καφεΐνη πίνεις, τόσο περισσότερο ιδρώνεις. Αν μάλιστα συνηθίζεις να πίνεις ζεστό τον καφέ σου η θερμότητα από το ίδιο το ρόφημα ζεσταίνει το σώμα σου και το κάνει να ιδρώνει. Άλλες τροφές που αυξάνουν τη λειτουργία των ιδρωτοποιών αδένων είναι η σοκολάτα, το τσάι και τα αναψυκτικά τύπου κόλα.

#2 Βάλε όριο στα καυτερά
Ακριβώς όπως η καφεΐνη, έτσι και τα μπαχαρικά ενεργοποιούν τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου σου και σε κάνουν να ιδρώνεις περισσότερο. Η καψαϊκίνη, μια χημική ουσία που βρίσκεται στις καυτερές πιπεριές, μπορεί να σε κάνει να ιδρώσεις για τον εξής λόγο: η κατανάλωση της ουσίας αυτής εξαπατά τον εγκέφαλό σου ότι υπάρχει κάποιο τραύμα στο σώμα σου και αυτό αυξάνει το άγχος σου το οποίο σχετίζεται με την εφίδρωση. Όσο για το καγιέν και το σκόρδο; Ούτε να το σκέφτεσαι!

#3 Μη βασίζεσαι στο αποσμητικό σου
Κι αυτό γιατί άνετα μπορεί να σε προδώσει. Ένα αποσμητικό μπορεί να καλύπτει δυσάρεστες οσμές μέχρι και 12 ώρες, αλλά ένα αντιιδρωτικό είναι αυτό που εμποδίζει στην πραγματικότητα την εφίδρωση. Τα αντιιδρωτικά μειώνουν την υγρασία στην περιοχή της μασχάλης φράσσοντας τους ιδρωτοποιούς αδένες με μικροσκοπικούς κόκκους αλάτων αλουμινίου που περιέχουν στη σύνθεσή τους.

#4 Άλλάξε την γκαρνταρόμπα σου
Αν γνωρίζεις ότι περνάς αρκετό χρόνο σε εξωτερικούς χώρους φρόντιζε να επιλέγεις ρούχα από δροσερά ύφασματα, που αναπνέουν, όπως το βαμβάκι ή λινό. Επίσης κάποια ρούχα που απορροφούν τον ιδρώτα, όπως αυτά που φοράς στην προπόνηση, που είναι υδρόφιλα και απορροφητικά, μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να παραμείνεις στεγνός. Αν ιδρώνουν τα πόδια σου μην φοράς παπούτσια χωρίς κάλτσες. Τα παπούτσια είναι το κατάλληλο περιβάλλον – κλειστό, ζεστό και υγρό - να αναπτυχτούν μύκητες που θα δημιουργήσουν δυσοσμία. Απέφυγε οτιδήποτε συνθετικό σε ρούχα και κάλτσες. Επίσης ρίχνε μία αντιϊδρωτική πούδρα ή κάνε ποδόλουτρο σε νερό όπου θα έχεις στάξει μερικές σταγόνες από το αιθέριο έλαιο tea tree το οποίο έχει αντιμυκητισιακές ιδιότητες.

#5 Ξύρισέ τες
Αν μυρίζουν άσχημα οι μασχάλες σου αυτό συμβαίνει λόγω τριών παραγόντων: ιδρώτας, τρίχες και βακτήρια. Μπορεί οι τρίχες στις μασχάλες να είναι σημάδι αρρενωπότητας ωστόσο ξυρίζόντάς τες απομακρύνεις τα νεκρά κύτταρα του δέρματος, που δρουν σαν σούπερ τροφή για τα μικρόβια.

#6 Ρίξ’το στο... πλύσιμο
Αν ιδρώνεις επειδή ασκείσαι έντονα φρόντισε να φοράς στεγνά και καθαρά ρούχα κάθε φορά στην προπόνησή σου. Τα ιδρωμένα ρούχα που φοράς στην γυμναστική ευνοούν την ανάπτυξη βακτηρίων. Επίσης, διατήρησε καθαρή και στεγνή την περιοχή της μασχάλης σου. Μετά το μπάνιο φρόντιζε να περνάς την περιοχή με ένα βαμβάκι εμποτισμένο με καθαρό οινόπνευμα.

#7 Σκέψου μια εναλλακτική θεραπεία
Αν έχεις κάνει ό,τι χρειάζεται για να μειώσεις την εφίδρωση και πάλι δεν τα καταφέρνεις υπάρχουν διάφορα φάρμακα ή θεραπείες που μπορούν να λύσουν το πρόβλημά σου. Το botox-η ίδια ουσία που οι celebs το χρησιμοποιούν ως ενέσιμο υλικό για να μειώσουν τις ρυτίδες και να δείξουν νεότερες -είναι μία καλή θεραπεία που αντιμετωπίζει τον υπερβολικό ιδρώτα στις μασχάλες (αλλά δεν είναι μόνιμη, συνήθως διαρκεί για 6 – 9 μήνες και χρειάζεται επανάληψη). Για πιο μόνιμο αποτέλεσμα μια θεραπεία με laser θα σε βοηθήσει. Ωστόσο έχε υπόψη σου ότι πίσω από την κακοσμία, μπορεί να κρύβονται άλλα προβλήματα υγείας, όπως διαταραχές του θυρεοειδούς, παθήσεις των νεφρών, του ήπατος ή σακχαρώδης διαβήτης. Σε κάθε περίπτωση έλεγξέ το στο γιατρό σου.